

Az idei párizsi SIAL kiállítás különösképpen kedves
lehet számunkra, magyarok számára, mert a rangos
Sial d’Or GLOBAL díjat 2012-ben a Budaörsi Halpiac egyik tulajdonosa, Palotás
Péter vehette át, melyet a versenybe nevezett innovatív kiszerelésű, sütőben
süthető, fűszervajas magyar pisztrángjával nyert el.
A Budaörsi Halpiac által gyártott és fejlesztett SELFISH® Pisztráng tavasszal,
Montrealban elnyerte a „hűtött nem tejtermék” kategória díját, valamint a SIAL
d’Or ország díjat is, s ezek után most mindent vitt Párizsban a GLOBÁL díjjal.

A Budaörsi Halpiac halfeldolgozó üzemébe
naponta érkezik friss hal szállítmány a világ minden pontjáról. A cég gazdag a
friss hal választékát gyorsfagyasztott termékek egészítik ki.
A SELFISH® termékcsalád
innovatív megoldásai a Budaörsi Halpiac ötlete alapján születtek, a termék nevének
kitalálásában és a csomagolástervezésben az Avalanche Kreatív Ügynökség közreműködött,
a speciális Cryovac® sütőtasak a Sealed Air által kifejlesztett megoldás, a SELFISH®
Pisztránghoz csomagolt zöldfűszeres vaj a Meggle terméke, és a SIAL
termékversenyre benevezést SIAL d’Or kizárólagos magyarországi szakmai
médiapartnere, Trade Magazin szorgalmazta. Példás koprodukció, elsöprő siker.
A Budaörsi Halpiac hétköznapi ínyenceknek
szánt innovatív termékcsaládja jelenleg 8 kiszerelésben kapható - köztük
a Montrealban és Párizsban győztes termék, a SELFISH® Pisztráng
zöldfűszeres vajjal - az Interspar és Tesco áruházakban, valamint nagyobb
Spar, CBA és Match boltokban, és természetesen a Budaörsi Halpiacon.
Az 1986-ban
alapított SIAL d'Or, egy az élelmiszeripari sajtóból és a kiskereskedelmi
szektorból 29 tagú nemzetközi, professzionális kereskedelmi folyóiratok partnerségével
szervezett esemény. A SIAL d'Or
díjjal támogatják, jutalmazzák azokat az
élelmiszeripari innovációkat, amelyek
2010. november és 2011. október között indultak,
és amelyek bizonyítottan
értek el jelentős kereskedelmi és élelmiszeri sikereket mind az élelmiszeriparban, mind a nemzetközi piacokon. Ebben 29 ország képviseltette
magát: Argentína, Ausztrália, Ausztria, Belgium, Brazília, Chile,
Csehország, Dánia, Dél Afrika, Egyesült
Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Görögország, Hollandia, India,
Írország, Izrael, Japán, Kanada, Kína, Lengyelország, Magyarország,
Németország, Norvégia, Olaszország, Oroszország, Portugália, Spanyolország,
Törökország, Új-Zéland.
A termékek a 9
kategóriában versenyeznek: friss
tejtermékek, friss nem tejtermékek, ízesített élelmiszer
termékek, édes élelmiszer
termékek, ízesített fagyasztott termékek, édes fagyasztott termékek, szeszes italok, alkoholmentes italok és bor.
A SIAL d'Or zsűri országok év
elején a benevezett, 29 országban mindösszesen közel kétezer termékből hazai
fordulóban kiválasztották az országukban jeleskedő és a kategóriát a második,
nemzetközi fordulóban képviselő termékeket. A zsűri kizárólagos tagja Magyarországról
a Trade magazin, amely a hazai fordulót kétévente megszervezi, majd a hazai fordulós nyertes
termékeket a nemzetközi fordulóban prezentálja a zsűri előtt. A 29 országból
érkező 1-1 fő idén Montréalban találkozott a SIAL kanadai eseménye során, ahol
2012. május 9-10. között, a 243 második, nemzetközi fordulóba jutott termék
közül kiválasztották a 9 SIAL d'Or kategória győztest, a 29 SIAL d'Or ország
nyertest, valamint titkos szavazással a Global SIAL d'Or díj győztesét. A
Global díj győztes termék megnevezése és a díj átadása 2012. október 21-25.
között Párizsban megrendezésre kerülő SIAL nemzetközi kiállítás, a világ
élelmiszeripari vásáron történik. Ez
volt az első alkalom, hogy Magyarországról érkező termék a versenyben
kategóriát nyert, és az első alkalom, hogy a Global díjat is nyert!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése