2012. június 25., hétfő

GHP

2012. 06. 25-én újra ülésezett a GHP munkacsoport, mely munkacsoport vezetője Zoltai Anna osztályvezető (NÉBIH) volt.


Zoltai Anna osztályvezető -NEMZETI ÉLELMISZERLÁNC-BIZTONSÁGI HIVATAL; Élelmiszer- és Takarmánybiztonsági Igazgatóság; Vendéglátás és Étkeztetés felügyeleti Osztály- a képen.

Továbbá részt vett az ülésen, számos civil szervezet, amellett bekapcsolódott a munkába a Magyar Építész Kamara is, -és három aktív építész már jelen volt a megbeszélésen- mert a munkacsoport a vendéglátó létesítmények tervezési segédletén dolgozik, amely a GHP mellékleteként, azzal szoros szakmai összhangban segíti a tervezőket. 

VM  részéről Deák Ferenc (Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszerlánc-felügyeleti Főosztály főosztályvezető-helyettese) volt jelen


Természetesen a Kortárs Gasztronómiai és Kulturális Egyesület (KGKE) és a Magyar Gasztro Térkép Klaszter (MGTK) képviseletében Asztalos István, azaz jómagam is jelen voltam.


Számos civil szervezet mellett a Kortárs Gasztronómiai és Kulturális Egyesület is képviseltette magát.

Deák Ferenc - Vidékfejlesztési Minisztérium Élelmiszerlánc-felügyeleti Főosztály; főosztályvezető-helyettese  


Az elkészült anyag bárki számára ingyenesen elérhető a következő linkre kattintással:


De nézzük a GHP-vel kapcsolatos előzményeket: 

"Határidő előtt elkészült és nyilvános az Útmutató a vendéglátás és étkeztetés jó higiéniai gyakorlatához (GHP Útmutató). Az útmutató kidolgozásában a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal szakemberei mellett a vendéglátó szakmai szervezetek jeles képviselői is részt vettek.

Az európai szinten is kiemelkedően átfogó GHP Útmutató azt a hiányzó láncszemet hivatott betölteni, amely az Uniós, valamint a 2011-ben hatályba lépett új hazai szabályozás, illetve annak gyakorlati megvalósítása között biztosítja a kapcsolatot.

A munka egyik első állomása a Vidékfejlesztési Minisztériumban 2011 szeptemberében tartott szakmai fórum volt. A kiemelkedően gyors eredmény az ezt követő feszített munkatempónak köszönhető, amelyben az MgSzH mellett partnerként részt vettek a szakmai civil szervezetek is. A folyamatból természetesen nem hiányozhatott a folyamatos visszacsatolás sem: az ülések anyagait az MgSzH honlapján bárki megismerhette és véleményezhette, az észrevételeket pedig a soron következő ülésen tárgyalták meg a munkacsoport tagjai.

Az egységes alapelveken és gyakorlati tapasztalatokon alapuló javaslatokat megfogalmazó dokumentum célja, hogy közérthetően és életszerű példákkal illusztrálva segítse a rugalmas jogszabályi előírásoknak való megfelelést. Az útmutató a vendéglátásban és étkeztetésben dolgozóknak olyan konkrét kérdésekben is segítséget nyújt, mint például a létesítés követelményei, az étlaptervezés, beszerzés, tárolás, élelmiszerek szállítása, tárolása, hűtése, kezelése, csomagolása, jelölése, a szükséges, de egyszerű dokumentálás, dolgozók képzése, a kártevők elleni védekezés stb..

A munkacsoport tagjai országjáró rendezvénysorozatot indítottak, hogy minél szélesebb körben ismerhessék meg a vállalkozókkal az új útmutatót."



Forrás: http://www.nebih.gov.hu   

 Deák Ferenc (VM) és Zoltai Anna (NÉBIH) a képen.

A munka tehát nem állt meg! 
Megegyeztünk, hogy folytatjuk a megkezdett munkát, melyre továbbra is szeretettel várjuk azok jelentkezését, akik szeretnének ebben részt venni. 

Számos kérdés mellett megszületett a GHP munkacsoport következő ülésének időpontja is, mely 2012. szeptember 10-én lesz. 

A munka ezután is nyilvános lesz, a NÉBIH honlapon bárki nyomon követheti és hozzászólhat.




Ezen felül pedig a GHP-t érintő, ugyanakkor jelen esetben nem napirenden lévő, hasznos dolgokról is szó esett, ilyen volt például a dohánytörvény, mely szerint az alkalmazottaknak sok esetben az utcán kell dohányozniuk, ami pedig összeegyeztethetetlen a biztonsággal, azaz a fertőzésveszélyek felfokozása elkerülhetetlen, ez pedig az egyik legfőbb problémaforrás. 
(Ebben a kérdéskörben is jó volt látni a hatóság részéről a megértést, és a megoldásra való hajlandóságot. Az üggyel kapcsolatosan kíváncsian várjuk a folytatást! )

Összegezve az ülésen tapasztaltakat, csak azt tudom mondani:

 Köszönjük Anna, hogy ilyen aktívan igyekszik tenni mindannyiunkért!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése